Кафедра англійської і німецької філології та перекладу імені професора І. В. Корунця

Яким був знищений бойовиками Донецький аеропорт

Оборона впродовж 242 днів. 15 потужних атак ворога, щонайменше 20 героїв, які ніколи не повернуться додому – так боролися за Донецький аеропорт. Стратегічно важливий об’єкт увійшов в історію незалежної України як доказ незламності духу нашого війська.

До Дня Незалежності Gazeta.ua зібрала найцікавіші дані про Міжнародний аеропорт “Донецьк” імені Сергія Прокоф’єва від початку будівництва до повного знищення.

Летовище відкрили 1933 року. Під час війни він обслуговував потреби військових. Після звільнення Донбасу в 1944 році аеропорт знову почав виконувати авіаперевезення пасажирів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Росія програє. Масштаб змін буде, як після Другої світової”

Бурхливий етап розвитку авіапідприємства припадає на кінець 1960-х початок 1970-х років після введення в експлуатацію літаків Ан-24, Ан-10, Іл-18.

1975-го його перебудували. Це дозволило приймати практично всіх існуючих на той час типів літаків. Збільшились обсяги пасажирських і вантажних перевезень.

У 1992-му на базі авіапідприємства ремонтували літаки Як-42, які налітали 10 тис. льотних годин, оскільки авіазаводи до виконання такого виду ремонту були не готові.

25 лютого 1998 року Донецьке авіапідприємство перейменовується на Донецьку державну авіакомпанію “Донбас Східні авіалінії України”. Аеропорт помітно спорожнів. Зате в ньому з’явилися два ВІП-термінали.

Протягом 2003 року авіапідприємство реорганізували, поділивши аеропорт та авіакомпанії і утворили комунальне підприємство “Міжнародний аеропорт Донецьк”.

2007-го розпочали будівництво нової злітної смуги. 2011-го відкрили її. Вартість проекту 972 млн грн.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Донецьк став дуже чистим. Просто смітити нема кому” – показали свіжі фото спорожнілого міста

14 травня 2012-го аеропорту присвоєно ім’я композитора Сергія Сергійовича Прокоф’єва, який народився в Донецькій області. Тоді його відкрили після реконструкції. Першим на нову злітно-посадкову смугу приземлився на той час другий у світі по пасажиромісткості літак Boeing-747. За рік до цього смугу випробував найбільший в світі вантажний літак “Мрія”. Це був єдиний аеропорт в Україні, який приймав літак Аirbus-380 по смузі.

Новий 23-метровий термінал мав сім поверхів, з них три – основні. Будівля, площею 58 тис. кв м. Включає зали очікування на п’ять тисяч квадратних метрів, а чотири тисячі квадратних метрів відведені під комерційні об’єкти – магазини, кафе, ресторани. В аеровокзальний комплекс крім самої будівлі терміналу входить також автостанція, триповерховий паркінг на 605 машин (з них 31 паркувальне місце – для малорухомих груп пасажирів), відкриті паркінги більш ніж на тисячу автомобілів, автобусні стоянки на 20 машин. Термінал з’єднаний з паркінгом двома критими галереями.

До будівлі примикає естакада з трьома смугами руху. Крім цього аеровокзал оснастили однією з найвищих в Україні аеродромно-диспетчерських вишок: вона підноситься над землею на 52 м.

Очікувалося, що в 2015 році донецький аеропорт зможе обслуговувати близько чотирьох мільйонів осіб на рік. Але цим планам завадили російські окупанти.

17 квітня 2014, на 10-й день після проголошення терористами невизнаної так званої “Донецької народної республіки”. До летовища прибули від 70 до 200 бойовиків “ДНР”, над входом вивісили прапор цієї терористичної організації. 6 травня робота летовища припинялася через загрозу безпеці польотів. Аеропорт цілком зруйнований 22 січня 2015 року в результаті атаки російських військ та терористичних угруповань.

21 січня 2015 року українські сили визнали втрату контролю над аеропортом та змушені були відступити.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали перші кадри фільму про кіборгів

До оборони аеропорту в різний час були залучені 3-й полк спецпризначення, десантні бригади України та добровольці з Добровольчого українського корпусу (Правий сектор). Селище Піски обороняли підрозділи батальйону МВС “Дніпро-1”, артилеристів і танкістів 93-ї механізованої бригади, танкісти 1-ї танкової бригади, які також виконували бойові завдання на території аеропорту. Північні підступи до аеропорту обороняли військовослужбовці Зведеного загону Повітряних Сил. У жовтні на посилення в Піски та аеропорт перекинуто підрозділи 95-ї аеромобільної бригади, 79-ї аеромобільної бригади, 74-го розвідувального батальйону, добровольчого батальйону “ОУН”. З другої половини листопада Донецький аеропорт та навколишні поселення обороняли бійці 90-го окремого аеромобільного батальйону 81-ї десантно-штурмової бригади, які завдяки своїм успіхам при знищенні бойовиків у першій половині грудня, зокрема російських спецпризначенців, стали відомими на весь світ. В січні 2015 року в обороні нового терміналу брали участь бійці 3-го батальйону 80-ї десантно-штурмової бригади.

Наприкінці вересня 2014 року українські захисники аеропорту стали відомими як “кіборги”. Уперше їх так назвав сепаратист, який намагався пояснити причину того, що озброєні проросійські бойовики не можуть зломити запеклий опір оборонців аеропорту.

Джерело

Share
Добавить комментарий

Blue Captcha Image
Новый проверочный код

*

Share