Кафедра англійської і німецької філології та перекладу імені професора І. В. Корунця

Шкільне “цькування”: як не стати жертвою

Проблема буллінгу існує в школах не перший рік. Це коли група учнів, об’єднавшись, направляє свою агресію проти однієї людини. Причиною, так званого “цькування” у підлітків, може стати будь-який фактор.

– Дитина в контексті школи – об’єкт соціалізації. Тобто цьому сприяють батьки, вчителі. Батькам, передусім, слід навчити дитину відстоювати свої інтереси, захищати свої психологічні кордони та розвивати соціальний та емоційний інтелект, – каже Анастасія Голота, сімейний і дитячий психолог.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Самостійність – це не завжди незалежність – психолог

За результатами дослідження UNICEF Ukraine з проблемою буллінгу в Україні зіткнулись 89% респондентів. В опитуванні взяли участь 2117 українських школярів.

– У питаннях буллінгу важливим є рівень довіри дитини до батьків. Вона має відчувати, що може зізнатися, довіритися мамі й тату. Вчителям необхідно підтримувати рівне ставлення до усіх дітей, не виділяти “любимчиків”, не цькувати двієчників, – каже психолог.

Види буллінгу можна об’єднати в групи вербального, фізичного та емоційного знущання, які поєднуються для більш сильного впливу. 70% знущання відбувається вербально: принизливі обзивання, дошкуляння, жорстока критика, плямування репутації, висміювання, агресивні зауваження, записки з погрозами застосування насилля, поширення неправдивих обвинувачень, ворожих чуток та пліток. Фізичне насильство складає менше третини випадків буллінгу – це штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, ляпаси. Найскладніше помітити емоційне знущання систематичне приниження почуття гідності потерпілого шляхом ігнорування, ізоляції, уникання, виключення.

Джерело

Share
Добавить комментарий

Blue Captcha Image
Новый проверочный код

*

Share