КАФЕДРА АНГЛІЙСЬКОЇ І НІМЕЦЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ ТА ПЕРЕКЛАДУ ІМЕНІ ПРОФЕСОРА І.В. КОРУНЦЯ

«Заробили по тисячі доларів. Дівчина купила телефон, а хлопець приїхав додому машиною»

 Машину міняю мало не щотижня. Тиждень тому пригнав «Опеля», а вчора купив у поляка «Фольксваґен». Ще раніше мав «Пежо» за 250 доларів, розповідає 24-річний ­Володимир ­Борсук із міста Ковель на Волині.

Спілкуємося у вівторок по «Вайберу». Володимир сьому годину стоїть у черзі на пункті пропуску «Ягодин» на Волині. Він возить в Україну авто з іноземними номерами.

 У школі погано навчався. Батьки після дев’ятого класу відправили в бурсу. Вивчився на автослюсаря. Кілька років працював на станції техобслуговування. Торік друг запропонував ганяти машини з Литви. Обіцяв 100 доларів за одну поїздку. Я покатався з ним три місяці. Все рознюхав і вирішив працювати на себе. Тепер заробляю від 200 до 500 доларів на тиждень.

Авто шукаю на польських сайтах оголошень. Вибираю одразу дві-три машини, щоб не їхати в холосту. Буває виставляють фото авто з ­одного боку, а з другого воно побите. Є вм’ятина на крилі чи капоті, або всередині все гниле. Такого мотлоху не купую. Іноді їду принципово за машиною певної марки на замовлення. Якщо покупця не знайшов, жену найбільш ходові «Фольксваґен», «Ауді», «Опель». «Мерседеси» беруть рідше. Їхній ремонт в Україні коштує дорого.

У липні «Опель» купив за 800 доларів у литовця. Перепродав українцю за 1100 доларів прямо на пункті пропуску «Шегині» (Львівська обл. ГПУ). Він із дівчиною повертався із заробітків. Обоє в Польщі косили газони. Заробили по 1000 доларів. Дівчина купила телефон, а хлопець приїхав додому машиною.

Доводиться жити в чергах. На кордоні іноді стою по 12 годин. Щоб пропустили без черги, треба дати 1015 доларів. Що далі від кордону, то автомобілі у кращому стані й ціни нижчі. Їжджу в Литву, Німеччину. Був у Швейцарії. Тоді на дорогу йде три-п’ять днів. На таке авто роблю націнку майже в тисячу доларів. Багато грошей витрачаю на пальне. Щоб відробити бензин, водії возять у Польщу цигарки. Дехто шукає пасажирів через інтернет.

Покупка авто в Польщі займає небагато часу. Знаходиш машину на сайті, виписуєш номер телефона власника. Переїжджаєш кордон. Купуєш польську карточку мобільного оператора й починаєш дзвонити. Поляк скидає адресу. Їдеш до власника, дивишся машину, торгуєшся. Він виписує «купчу» документ купівлі-продажу. Без печатки, лише ваші підписи, паспортні дані й номер кузова. Платиш гроші. Один екземпляр залишається в нього, другий в тебе. Машина вже на тобі. Можеш її перепродати чи виганяти за кордон.

Клієнтів довго шукати не потрібно. У нас авторинок стоїть. Ніхто не хоче купувати «Гольф» 1995 року на українських номерах за 4000 доларів. Такий на польських можна взяти за 500.

Наймають на роботу білорусів

 Понад рік торгую вживаними автомобілями. Приганяю з польських міст неподалік від кордону, каже лучанин Євген Левковський, 31 рік.

 У нас популярні автівки 19992003 років випуску. «Фольксваґен пассат Б 5» у хорошому стані коштуватиме в Литві 2000 доларів. Таке ж авто на українських номерах вартує 89 тисяч. Ось така різниця в ціні. Але його не можливо розмитнити, бо вважають старим. Найкраще взяти машину за дорученням. У Польщі в нотаріуса воно коштує 25 злотих 175 гривень. Інший варіант знайти поляка, який запише тебе співвласником у техпаспорті. Це офіційно коштує 200 злотих 1400 гривень. Але поляки рідко погоджуються на таку процедуру. Бояться. На дорогах стоять фото- і відеокамери, що фіксують порушення. Штрафи приходитимуть власникам машин. Погоджуються на таку схему ті, хто хоче на цьому заробити. Їм окремо треба дати ще 200 злотих.

Аби поляк перегнав авто в Україну, доведеться заплатити 100 доларів. Вигідніше найняти білорусів. Платиш 2030 доларів, вони приганяють тобі машину в Україну.

Джерело

Share
Добавить комментарий

Blue Captcha Image
Новый проверочный код

*

Share