КАФЕДРА АНГЛІЙСЬКОЇ І НІМЕЦЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ ТА ПЕРЕКЛАДУ ІМЕНІ ПРОФЕСОРА І.В. КОРУНЦЯ

Експерт розповів, як на майбутніх водіїв вплинуть зміни правил складання на права

З наступного тижня усі майбутні водії складатимуть екзамен на знання правил дорожнього руху за новими білетами і під наглядом відеокамер. Експертна комісія сервісного центру МВС уже розробила 2,5 тис. нових запитань, щоб прибрати неактуальні питання та зробити складання іспитів більш прозорим.

Запитання на іспиті розіб’ють за категоріями водійських посвідчень. Тих, хто збирається керувати легковим авто, не питатимуть, з якою швидкістю повинна їхати вантажівка або яка на її шинах має бути глибина протектора. Перелік з 20 запитань формуватиметься комп’ютерною програмою у випадковому порядку. У білети додали питання, пов’язані з особливостями оформлення аварій, європротоколом, юридичної відповідальності водіїв і штрафів за порушення правил. Камери у кімнатах складення іспитів фіксуватимуть переважно тих, хто не відповідає на питання чи більше 2 разів помиляється, аби в подальшому цих людей не допустити до складання практичного іспиту й унеможливити отримання водійського посвідчення.

«Це позитивні зміни. Майже півстоліття ми складали на права за одними і тими ж білетами харківськими або київськими. Ці білети застаріли як морально, так і фізично. Вони будувалися так, щоб заплутати водія, а не перевірити знання правил», — розповів Gazeta.ua експерт із безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв.

Вставновлення камер відеонагляду покращать ситуацію зі складанням іспитів, — впевнений експерт.

«Раніше, ще при ДАІ, їх вже встановлювали в екзаменаційних класах. Після того рівень здачі теоретичних екзаменів виріс на 30 відсотків. Очевидно, екзаменатор, який мав доступ до всіх комп’ютерів, маніпулював результатами якщо людина правильно відповідала на запитання, то програма показувала, що це не так», — каже експерт.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Водіїв зобов’яжуть пройти тест на наркотики та перейти на сезонні шини

Та заміна переліку питань і встановлення камер не вирішить всіх недоліків складання тестів на знання правил дорожнього руху.

«Є проблеми з картинками, яка супроводжують тестові питання. Вони не мають бути загальними вигляд збоку чи зверху. Мають відтворювати зображення з місця водія. Також є багато питань до практичної частини іспиту. Згідно з європейськими нормами, він не може тривати менше 45 хвилин. А як у нас? 3 хвилини максимум. Одну вправу виконав і виходь з автівки. У цьому плані нам ще є над чим працювати», — говорить Володимир Караваєв.

Зміни до процедури отримання посвідченням водія ввели в рамках імплементації європейських угод в Україні. Відтепер залежно від категорії термін дії водійських документів становитиме від 5 до 15 років. Водії категорії В користуватимуться посвідченням 15 років. Водії категорії С та D 5 років.

Джерело

Share
Добавить комментарий

Blue Captcha Image
Новый проверочный код

*

Share