КАФЕДРА АНГЛІЙСЬКОЇ І НІМЕЦЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ ТА ПЕРЕКЛАДУ ІМЕНІ ПРОФЕСОРА І.В. КОРУНЦЯ

«Вбухали мільйони, а за півроку кілька автобусів заїхали»

 До Одеси чи Херсона є квитки? кричу у віконце каси на автовокзалі «Теремки». Буджу касира.

 Звідси нічого не відправляється. Підійдіть у довідку.

Із шести кас працює одна. У довідці бородань теж розводить руками.

 Куда ехать? В Одессу? Не, отсюда не уедете. Вам надо на Центральный автовокзал или ищите маршрутки через «Бла-бла-кар» (спільнота попутників. ГПУ). Они останавливаются возле метро Теремки.

Це перша приватна автостанція в Києві. Її відкрили торік у грудні. Має два поверхи, площу 2,5 тис. кв. м. Тут 20 платформ, які можуть прийняти до 450 рейсів на добу. На годиннику 13:40. У залі очікування порожньо. Кіоск «Твоя преса» зачинений. На місці «Вогкафе» вивіска «Незабаром відкриття». Туалет не працює. У кабінці для людей з обмеженими можливостями брудний унітаз. У ньому плавають мухи, смердить. Хостел і кімната для матері та дитини на другому поверсі теж на замку.

На зупинці «Академія праці», що за кілька метрів від автовокзалу, примостився засмаглий чоловік у брудних джинсових шортах. На футболці під руками сліди поту. Волосся розкуйовджене. Від нього тхне рибою. У руках літрова пляшка пива і пакет із копченою мойвою.

 Живу недалеко. Сюди приходжу відпочити від метушні, каже Володимир. Тут нічого не їздить. Будували два роки, вбухали 60 мільйонів гривень, а за півроку всього кілька автобусів заїхали. Обіцяли, що звідси на Мілан і Афіни будуть рейси відправляти. Зимою набирали персонал. Зарплати давали по вісім-десять тисяч. У мене сусід хотів устроїться. А тепер на весь вокзал сидить три людини.

На табло світиться інформація про прибуття трьох автобусів: з Южноукраїнська і двох із Миколаєва.

За 1 км звідси біля метро Теремки стоять мікроавтобуси, які їдуть до моря. В Одесу можна добратися за 250 грн.

 В дороге шесть часов. Работает телевизор. Кондиционера нет. Пардон. Сломался. Нет времени заправить, розповідає водій Антон Стельмащук, 29 років. Він у джинсових шортах, із голим торсом. Жовто-синя футболка висить на сидінні.

Цікавлюся, чому не користується послугами автовокзалу «Теремки».

 Логістика не продумана. Звідси валять автобуси на Одесу, скільки себе пам’ятаю, каже Антон. Який їм резон заїжджати на автостанцію, заключати з нею договори і ділитися виручкою. Тоді доведеться підняти ціни на квитки і втратити частину пасажирів. Які й так в інтернеті попутчиків шукають, бо на 20 гривень дешевше, ніж у нас.

До розмови долучається двометровий вусань у зеленій кепці з емблемою заправки.

 »Теремки» відкрили, щоб позбутися старих автостанцій, на які заїжджають перевізники-нелегали. Вона вроді приватна, але працює під прикриттям мерії, каже водій Костянтин, 43 роки. Реально автовокзал міг стати прибутковим, якби стояв біля метро, а не десь там на Окружній.

Хоча мені «Теремки» подобаються. На аеропорт змахують. Чисто і затишно. Є СТО і мийка для автобусів. Якби перевізники домовилися і дружно туди перейшли, може, був би порядок. А так по одному ніхто не ризикне. Власники надіються, що всі потоки до них зійдуться, коли закриють автостанції «Поділ», «Південна» і Центральний автовокзал «Київ» на Деміївській площі. Але коли це буде? Доки багатий стухне, бідний опухне.

8 автостанцій працюють у Києві. Всі в межах міста. Цього року після повноцінного запуску «Теремків» планували закрити Центральний автовокзал, «Південну» та «Поділ». А за наступні два роки «Дарницю» та «Дачну». Це мало звільнити центр міста від заторів.

10 000 автобусів щодня заїжджають до столиці.

Автостанція «Теремки» не запрацює ніколи

 Є кілька причин, чому автостанція «Теремки» не запрацює, говорить транспортний експерт 40-річний В’ячеслав Коновалов.

 У неї незручне розташування. До найближчих станцій метро Іподром і Теремки 3,5 кілометра. Центральний автовокзал треба закрити і перенести всі маршрути у спеціальні малі автостанції на виїздах зі столиці. Та що говорити про такі масштабні проекти, якщо Укртрансінспекція вже рік не може перемістити приватних перевізників зі стихійних стоянок на автостанції. Таких 40 відсотків. Власникам маршрутів дешевше заплатити бандитам, які контролюють цей ринок, і паркуватися у дворах, ніж платити державі.

Немає політичної волі. Та якби зібрані тіньовим ринком гроші не заносилися у владні кабінети, вона з’явилася б.

Джерело

Share
Добавить комментарий

Blue Captcha Image
Новый проверочный код

*

Share